Publicador de continguts

Impulsem tallers d’educació financera per a diferents col·lectius

03.07.2026

Apropem coneixements financers bàsics i eines digitals a persones grans, alumnat de primària, joves de formació professional i estudiants universitaris

A la Fundació Caixa Enginyers continuem reforçant el nostre compromís amb l’educació financera, la inclusió social i la igualtat d’oportunitats mitjançant tallers adreçats a diferents col·lectius. El nostre objectiu és apropar coneixements financers bàsics i eines digitals d’una manera clara, pràctica i adaptada a les necessitats de cada grup per contribuir a formar una ciutadania més autònoma, informada i preparada per prendre decisions responsables en el seu dia a dia.

En el marc del programa OficinaMòbil CEApropa, hem impulsat tallers d’educació financera per a persones grans i alumnat de primària d’escoles situades en zones rurals per on passa aquest servei. Durant aquesta primera etapa, hem visitat els municipis de Sant Jaume de Llierca, Olost, Vallbona d’Anoia, Corçà i Alpens.

Per a les persones grans, treballem per enfortir la seva autonomia financera i digital i els facilitem eines que les ajudin a moure’s amb més seguretat en un entorn cada vegada més digitalitzat.

En el cas de l’alumnat de primària, fomentem l’alfabetització financera des d’edats primerenques mitjançant dinàmiques participatives i recursos educatius com el joc Finnelis. Amb aquest recurs, els infants aprenen quin impacte tenen els hàbits financers i l’ús dels diners en la vida quotidiana, alhora que incorporen valors vinculats al consum responsable i sostenible.

A més, desenvolupem tallers específics per a joves d’entre 16 i 21 anys en situació de vulnerabilitat que cursen cicles de formació professional. Aquesta línia d’actuació ens permet acompanyar aquest col·lectiu en el desenvolupament d’habilitats clau per a la seva autonomia financera i promoure hàbits com l’estalvi, la planificació i la gestió de les despeses mitjançant activitats pràctiques i contextualitzades. En aquest àmbit, hem visitat la Fundació Adsis al barri del Carmel de Barcelona i la Fundació MAIN a Sabadell.

També hem impulsat tres tallers adreçats a estudiants universitaris, orientats a aprofundir en la gestió de les finances personals, l’endeutament responsable i la planificació financera a llarg termini. El primer introdueix l’alumnat en l’elaboració d’un pressupost personal, la creació d’un fons d’emergència i el foment de l’estalvi. El segon aborda el crèdit i l’endeutament responsable i ajuda a comprendre aspectes com els préstecs, el TIN, la TAE i els riscos del sobreendeutament. El tercer ofereix nocions bàsiques sobre inversió, interès compost, diversificació i horitzó temporal per desmuntar mites i ajudar els joves a avançar cap als seus objectius financers i personals. En aquesta línia, hem visitat l’Escola d’Enginyeria de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Des de la Fundació Caixa Enginyers entenem que reforçar l’alfabetització financera contribueix directament a millorar la qualitat de vida de les persones. Disposar de coneixements financers bàsics permet protegir-se millor davant de possibles fraus, prendre decisions de manera informada i avançar en l’assoliment d’objectius personals, formatius i professionals.

Amb aquests tallers, reafirmem la nostra voluntat d’acompanyar les persones en totes les etapes de la vida, des de la infància fins a la joventut i l’edat adulta, i de promoure una educació financera accessible, propera i útil per al dia a dia. Continuem treballant per arribar a més col·lectius i ampliar l’impacte d’aquestes iniciatives, sobre les quals us informarem pròximament .

Aplicacions anidades
Botón noticias fundación
Ves Superior